Honda: de 20 de ani hibrid în Europa, astăzi mai aproape de tine!

Hibrid sau electric sunt cuvinte pe care le auzim tot mai des, mai ales dacă în propoziție apare și „viitorul”. Au devenit adjective des folosite și în lumea automobilelor.

Mașinile hibride au devenit parte integrantă a unui stil de viață sănătos și eco, din care se deprind reflexele unui comportament sustenabil, iar beneficiile pe care le aduc sunt luate în considerare de tot mai mulți oameni: emisiile sunt semnificativ mai reduse, consumul este mai mic, impozitul spre zero, iar staționarea este gratuită în mai multe parcări publice din București.

Despre automobilele hibride se discută de câțiva ani încoace, așa că astăzi trecem în revistă evoluția marcată de Honda la acest capitol. Știai că a fost primul producător care a introdus tehnologia hibridă în Europa încă din 1999?

Honda Insight a fost lansat în 1999. Era o mașină compactă, ușoară și foarte eficientă. Datorită formei, părea că „alunecă” pe șosea, și era foarte ușor de condus. Sub capotă, inginerii au adăugat un motor termic compact, de 1 litru, împreună cu un motor electric de 10kw. Honda a numit acest sistem hibrid: Integrated Motor Assist (IMA). Rezultatul a fost o mașină cu emisii scăzute de CO2, doar de 80g/km.

Sistemul IMA avea trei funcții: propulsia hibridă, la care motorul pe benzină era ajutat, în caz de nevoie, de cel electric; funcția de recuperare a energiei la frânare, iar ultima presupunea oprirea automată a motorului la semafor și repornirea lui, la eliberarea pedalei de frână.

În perioada 2006-2011, Civic 4D primea și el sistemul hibrid (IMA), similar cu cel de la Honda Insight. A fost considerat mai rapid, rafinat și silențioas pe autostradă, prin comparație cu generația precedentă.

În 2010, a apărut a doua generație Honda Insight, în variantă hibridă. Promitea consum redus și emisii scăzute. Pentru prima dată, la bord își face prezența o floare, căreia îi apar sau dispar petalele, în funcție de cum conduci. Totodată, vitezometrul prinde culoare: albastrul caracterizează un stil de condus mai puțin eficient, mixul de albastru cu verde reprezintă echilibrul, iar verdele arată un stil de condus eficient.

Tot în 2010, sistemul hibrid a fost îmbrăcat în haine sportive. CR-Z era recunoscută și pentru design-ul ei sportiv, cât și pentru interiorul care oferea senzația de mașină de curse. Tot acum, Jazz este echipat cu sistemul IMA hibrid, păstrându-și interiorul spațios și caracterul versatil.

Cuvântul evoluție este deja unul cu care brandul Honda poate fi asociat ușor, iar pentru a rafina și mai mult performanța, a fost lansată tehnologia full hybrid i-MMD, apărută pentru prima dată la CR-V Hybrid, în 2019.  Aceasta se caracterizează prin: emisii reduse și economie de combustibil, răspuns imediat al accelerației, silențiozitate, mașina se conduce fără efort și nu necesită încărcare.

CR-V Hybrid este un SUV cu 184 cp, pe care-i poți scoate la plimbare printr-o simplă apăsare de buton. Este singurul hibrid care poate livra toată puterea doar cu ajutorul motorului electric. A prezentat mare interes încă de la evenimentul de lansare pe care l-am organizat la showroom-ul nostru din Chiajna. Noul SUV Hybrid a fost acompaniat atunci de frații săi, toate generațiile Honda CR-V fiind de față pentru a-i spune „Bun Venit”!

Ultimul model hibrid apărut la noi în parcare este Honda Jazz. Utilizează tehnologia e:HEV hybrid pentru o economie remarcabilă și reducere a noxelor. Sistemul, special dezvoltat pentru Jazz, este format din două motoare electrice compacte, puternice, conectate la un motor pe benzină și alternează între trei moduri de condus: Electric, Hybrid și Drive, în funcție de condițiile de drum. Dacă vrei să vezi cum se comportă în trafic, vino la test drive!

Iar pentru cei care vor un design mai dinamic și mai sportiv, va exista și varianta Crosstar, de anul viitor.

Honda și-a propus ca până în 2022, toate modele noi să fie echipate cu propulsoare electrice.

Urmărește-ne pe Facebook și pe Instagram și vei fi la zi cu toate noutățile! 🙂

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>