Lucian livrează fericire cu caroserie

Când spui livrare, primul gând care îți vine în minte este: termenul stabilit. Mulți livrează mărfuri, rapoarte sau informații. Noi livrăm fericire. E sentimentul pe care Lucian Puican, omul care îți intermediază prima întânire cu noul tău automobil, îl oferă zilnic clienților noștri, odată ce rostește: „Mașina e gata!”. Lucian are 27 de ani și se află în echipa noastră de un an, dar experiențele acumulate aici ne fac să credem că ne știm de o viață. Nu i-a fost greu să se acomodeze, mai ales că lucrează în domeniu „de când se știe”. Am vrut să luăm parte la activitatea lui zilnică, așa că l-am așteptat în birou.

„În cinci minute vin. Verific dacă au spălat o mașină și mă întorc.”, ne spune pe fugă. Biroul arată ca un haos organizat: sunt acolo zeci de seturi de chei, dosare, cărți ale mașinilor și un desktop cu câteva ferestre deschise. Pe masă, două dosare pregătite și numerele roșii care în scurt timp vor face cunoștință cu traficul din București. Lucian revine puțin mai relaxat, se așază, verifică e-mail-ul și ne anunță că am ajuns la fix: primise o comandă de 32 de unități, în timp ce mai trebuia să semneze câteva foi primite, iar telefonul suna întruna.

E un episod de câteva minute dintr-o zi de muncă obișnuită. Cu toate astea, dacă ar avea prea multe momente fără să fie chemat, Lucian spune că s-ar plictisi. Imediat cum găsește puțin timp liber, sună câte un consilier de vânzări și întreabă „Mai livrăm și noi ceva?”. Dacă nu, găsește repede o soluție: „Eu sunt peste tot”. Merge prin service, mai prinde puțin și din ce fac colegii lui sau pregătește din avans mașini, pentru ca fluxul să fie constant, iar când unul dintre consilieri va suna și îi va spune că trebuie livrat un automobil, stresul nu-și va face loc în mintea niciunuia.

Cu toate că tot ce face poate fi descris prin agitație sau haos, pentru el o zi proastă nu este una în care lucrează la flux continuu, ci aceea în care nu reușește să-și îndeplinească obiectivele. Nu vrea să-i scape nimic… Chiar și așa, există zile în care nu reușește să citească toate e-mail-urile. Când vorbește despre o zi perfectă la muncă ar descrie-o „O zi cu provocări noi. Probleme cu care nu m-am mai confruntat. Din astea înveți.” O problemă dificilă cu care se confruntă e atunci „Când nu sunt mașinile gata. Telefoane dau mereu. Cu toate că mă informez înainte, ca să știu ce să-i transmit clientului, există situații când lucrurile se dau peste cap. Și iar începe agitația.”

Aruncă un ochi în calculator și vede că un consilier i-a programat o livrare fix în prima lui zi de concediu. Rămâne calm și chiar începe să râdă, spunând: „Nu-l cert, că-mi place mașina.” Type R e mașina lui preferată, fiind pasionat de automobilele sportive. „Când livrez Type R, preiau și eu din bucuria clientului.” În trafic, se întâmplă să recunoască mașinile livrate de el „Dacă văd un Civic, îmi sar ochii pe plăcuța de înmatriculare. Zâmbesc când îmi dau seama că a plecat de la noi.”

Livrarea durează, în general, în jur de 15-20 de minute, dar se poate întinde mai mult. Sfaturi pentru clienți are o grămadă. Lucian le spune să se bucure de mașină, să o îngrijească și să îi facă reviziile la timp. Sunt și clienți care vin cu liste de întrebări. „Chiar dacă aș avea la dispoziție doar 15 minute, găsesc o soluție și nu-i las să plece fără răspuns. Sun și rezolv. Dacă au nemulțumiri, încerc să-i înțeleg, să le aflu problema. Important este să plece toți mulțumiți.”

După un an petrecut alături de noi, spune că „Asko e un loc în care petrec momente frumoase din viața mea. Îmi face plăcere să fiu aici, să realizez lucruri bune, să creștem de la un an la altul.”

1 Comment

  • Dan| 08.08.2019 at 12:10 Reply

    Sper ca anul viitor să-i ofer șansa să-mi livreze și mie o mașină nouă ! 🙂

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>