It`s a man`s world. NOT!
- 08.03.2024
- Asko Group, Istorie Honda, Realizări Honda
- Posted by Asko Group
- Leave your thoughts
Miturile au apărut de-a lungul timpului pentru a aduce o picătură de magie în viețile noastre. Astăzi, mituri, precum Industria Auto este pentru bărbați, nu-și mai au locul și vor fi încă o dată dezmințite. Pentru că, nu-i așa, cu toții putem beneficia de un reminder.
It`s everyone`s world. A ta și a mea. A șoferilor din familia și cercul tău de prieteni. A clienților care intră în showroom-ul nostru și au încredere în noi pentru a-și alege Honda: sedan, SUV, crossover, hatchback sau compactă. A celor care își lasă Hondele pe mâinile tehnicienilor noștri din service și pleacă întotdeauna la volanul lor în următoarea călătorie.
Îți deschidem ușile către lumea Honda by Asko Group. Pune-ți centura și să pornim la drum!
Cristina Ologeanu – Director General
Când ai pus prima dată piciorul pe accelerație? Ce sentimente ți-a trezit acel moment?
În școala de șoferi, acum atât de mulți ani încât nici nu vreau să spun :))) Era o Dacie cu personalitate puternică… Ulterior am avut șansa să conduc foarte multe mașini, ceea ce mi-a plăcut maxim: Honda, Mazda, Toyota, japoneze frumoase, ce îmi dau tot timpul senzația că sunt în vacanță. Faptul că nu știu cu ce mașină plec seara acasă îmi aduce bucurie la sfârșitul unei zile plină de provocări. Traficul din oraș este groaznic, dar la volanul unei mașini care îți place, orice ocazie de a conduce aduce zâmbetul pe buze.
Împărtășește cu noi 3 lecții pe care le-ai învățat în cariera ta.
Oamenii sunt cei mai importanți. Echipa este cea care îndeplinește obiectivele, rezolvă problemele și ține firma în viață. Fiecare are părți bune și părți ce pot fi îmbunătățite. Important este să cunoști oamenii și să știi cum îi poți motiva pentru a le maximiza aportul. Și da, motivația nu este doar despre bani, este despre provocarea de a rezolva o problemă, despre a ieși din zona de confort sau despre a privi o anumită situație din altă perspectivă.
Un moment memorabil de când te-ai alăturat echipei Asko? Descrie-l.
Sunt atât de multe, încât parcă nici nu încap într-o viață de om… Primul care îmi vine în minte este petrecerea de un an în locația din Chiajna. Aveam atunci doar Honda aici, ulterior am adus și Toyota și Mazda. Ne-am mutat în octombrie 2008, iar în 2009, când am făcut un an, am sărbătorit cu toată echipa. În locație, desigur, am ciocnit un pahar și ne-am privit în ochi, mândri și surprinși că a trecut deja atât de mult timp. Ne-am bucurat că suntem în alt loc, dar tot împreună, și că ceea ce părea că va fi foarte greu (singuri în afara orașului, un loc nou cu nenumărate provocări) nu ne-a doborât, doar ne-a dat încredere în noi și ne-a unit .
În ce moment ai realizat că ești pe drumul corect? Când ai simțit că traiectoria ta este potrivită și îți aduce satisfacție?
În 2004, când am implementat primul sistem integrat, am trecut de la situațiile scrise cu pixul pe hârtie la rapoarte obținute rapid, actualizate instant. Mi-a plăcut foarte mult că am avut ocazia să desenez acel sistem, am simțit că pot face lucrurile așa cum îmi doresc și că unealta nouă ajută pe toata lumea. A fost ca și cum s-a ridicat un val și lucrurile au devenit clare.
Când ești pusă în fața unei situații neașteptate, cum reacționezi?
Respir adânc, încerc să înțeleg cât mai bine situația și îmi folosesc logica pentru a găsi soluția sau modul în care o pot gestiona. Ascult cu atenție în interiorul meu, sau în exterior, și mă adaptez. În esență, asta e viata. O multitudine de situații neașteptate, nu?
Industria auto a întâmpinat două mari obstacole: criza economică din 2008 și pandemia. Ce au reprezentat pentru Asko și pentru tine?
2008 ne-a lovit puternic. A trebuit să ne reinventăm, am învățat foarte mult atunci. Tot ce am făcut după criza din 2008 a fost având în minte acea perioadă, fiind mai prudenți și mai atenți la costuri. Aș putea spune că ne-a folosit criza din 2008. Ne-a forțat să devenim mai buni.
Pandemia a fost o altă criză pentru industria auto, pentru firmele din Asko Group, dar mai ales pentru oameni. Cu certitudine, pentru mine a fost cea mai stresantă perioadă din viață. Am avut scenarii de la optimist la foarte pesimist pentru continuitatea afacerii. Din fericire, worst scenario a rămas doar ipotetic. Am lucrat aproape tot timpul, am făcut ture și nenumărate teste covid. Am avut emoții pentru fiecare rezultat, le primeam pentru toată echipa. Am avut grijă unii de alții și am trecut și peste pandemie, tot mai puternici și mai învățați, dar și cu multe fire albe….
Ioana Cantoneru – Office Manager
Ești cu noi de 17 ani. Împărtășește 3 lecții pe care le-ai învățat în cariera ta.
În cei 17 ani de experiență Asko-Honda am învățat că este bine să ai răbdare, să fii calculat și să vrei să înveți lucruri noi și mai ales, niciodată să nu începi o zi, o activitate și o propoziție cu “NU se poate”.
Când ești pusă în fața unei situații neașteptate, cum reacționezi?
Situațiile neașteptate necesită o reacție neașteptată :)…. Pentru început, toți cei implicați sunt invitați la o cafea bună și începem să discutăm și să creăm o conexiune, un rezultat satisfăcător pentru toate părțile implicate. Dacă este cazul, cer ajutor celorlalți colegi. La final, totul se rezolvă și ziua continuă.
Să facem o călătorie în timp. Când ai intrat în echipa Honda și de ce ai rămas până acum cu noi?
Am venit în firmă în vara anului 2007 și, deși au trecut atâția ani, eu nu i-am simțit trecând. Când ești înconjurat de oameni buni, deștepți și cu suflet mare, nu te mai gândești la plecare. Ești acasă!
Două componente esențiale pentru funcționarea showroom-ului sunt consilierii și office managerii. Spune-ne mai multe despre ceea ce se întâmplă în spatele culiselor.
Showroom-ul funcționează bine când atât office-ul, cât și consilierii își fac treaba și o fac cu profesionalism. În “spatele” showroom-ului primitor sunt multe discuții între noi, pro și contra, și multe hârtii cu idei, calcule, reguli 🙂 .
Putem spune că Honda a început cu tine și prima noastră echipă de consilieri. Cum ai descrie călătoria ta alături de noi? Cum funcționează echipele noastre? Ce vă ține uniți?
Orice călătorie are porțiuni bune și mai puțin bune, dar odată ce echipa s-a format, momentele rele sunt mai rare. Am crescut împreună și am învățat să comunicăm, să ne respectăm și să ne iubim ca echipă.
Corina Băgia – Departament Facturare
Ești cu noi de 17 ani. Împărtășește 3 lecții pe care le-ai învățat în cariera ta.
Lecția 1. Lipsa de experiență nu contează. Poți compensa acest aspect prin dorința de a învăța, prin curiozitate și prin modul în care interacționezi cu ceilalți. Toleranța, compasiunea, răbdarea și căldura umană nu pot fi învățate niciodată, dar dacă ai aceste calități, ești din start cu un pas înaintea tuturor.
Lecția 2. Perfecțiunea nu există.
Nicio zi nu este la fel precum cea de dinainte, niciun client nu va fi la fel ca altul. Va trebui să înveți mereu, să te adaptezi, să vii cu soluții diferite, să nu lași nimic să te ia pe nepregătite.
Lecția 3. Forța unui colectiv unit poate face minuni.
Onestitatea, loialitatea, empatia, respectul reciproc și performanța fiecăruia dintre colegi aduc succesul în familia Asko.
Când ești pusă în fața unei situații neașteptate, cum reacționezi?
Sincer? Înăuntrul meu intră de multe ori în panică, dar inteligența emoțională si experiența de viață acumulată m-au scos mai mereu din impas. Dacă nu știu sau nu reușesc să fac ceva, îmi recunosc limitele și cer ajutor altora mai experimentați ca mine pentru ca lucrurile să intre pe făgașul normal.
Lucrezi cu cifre mari. Cum faci față responsabilității? Ai o rutină, procedură pe care o urmărești când îți desfășori activitatea?
Am o rutină de la care nu mă abat niciodată. Fac parte din categoria oamenilor pe care rutina îi liniștește, nu îi plictisește. Pot fi acuzată de o oarecare lipsă de personalitate, dar nu mă deranjează. Admir mult pisicile, dar am iubit întotdeauna câinii 😉. Dar, într-un colectiv, ambele categorii sunt indispensabile, nu? Pentru mine ordinea și disciplina sunt esențiale. Nu lăsa pe mâine ce poți face azi.
Când ai pus prima dată piciorul pe accelerație? Ce sentimente ți-a trezit acel moment?
În decembrie 1998, la Sibiu. Mi-au plăcut de mică avioanele și mașinile. Tatăl meu a fost aviator, pilot instructor de acrobație. Mi-am petrecut copilăria pe aerodrom printre piloți și adrenalină. Am fost băiatul pe care tatăl meu nu l-a avut. Când am obținut permisul de conducere, am fost în al nouălea cer.
Mașinile noastre nu sunt responsabile pentru călătoria în timp. Dar ai intrat în echipa noastră în 2007 și ai câștigat titlul de Mama Cori. Cum s-a întâmplat asta? Care a fost călătoria ta profesională de atunci și până acum.
Mama Cori… Nu mai știu dacă acest apelativ vine de la faptul că, odată mutați în Chiajna, m-am oferit să mă ocup de asigurarea mesei de prânz pentru colegii mei. Sau poate pentru că, în atâția ani, am avut ocazia să am o grămadă de “pui” de care, într-un fel sau altul, am avut grijă și m-am străduit să le transmit cu generozitate din experiența mea. La angajare, am avut privilegiul să petrec câte o săptămână în fiecare departament de bază (recepție, magazie piese, facturare, contabilitate, daune).
Ești intermediarul dintre client și echipa noastră. Putem spune că ești în driving și reverse (fie către client, fie către colegii noștri). Cum gestionezi interacțiunile cu publicul și care sunt valorile principale de la care nu te abați?