Honda – sustenabilitate și grijă pentru mediu

 

Lăsată moștenire chiar de fondatorii Honda, Soichiro Honda și Takeo Fujisawa, filosofia Honda este compusă din principiile fundamentale (Respectul pentru Individ și Cele Trei Bucurii), principiile companiei și politicile de management. Această filosofie sintetizează valorile pe care le împărtășesc toate companiile din grupul Honda și toți asociații acestora, reprezentând baza tuturor activităților desfășurate.

Mergând dincolo de cuvinte, Honda își încorporează filosofia în programe educaționale, aducând-o la viață și transformând-o în acțiune de la activitățile de zi cu zi până la luarea deciziilor manageriale.

Odată cu vremurile însă, așteptările societății față de Honda continuă să evolueze, transformând-o într-o companie responsabilă la nivel mondial. Prin implicarea în rezolvarea diferitelor probleme semnalate de grupurile de interes, Honda vrea să ajute și să câștige încrederea societății în care activează.

 

Cele trei bucurii

Bucuria de a cumpăra Bucuria de a vinde

Bucuria de a crea

Bucuria de a cumpăra se atinge prin furnizarea de produse și servicii care depășesc nevoile și așteptările fiecărui client. Bucuria de a vinde apare atunci când cei care sunt implicați în vânzarea serviciilor și a produselor Honda dezvoltă relații bazate pe încredere reciprocă cu clienții pe care îi au. Bucuria de a crea presupune ca asociații Honda și furnizorii implicați în proiectarea, dezvoltarea, ingineria și fabricarea produselor Honda să își facă meseria cu plăcere și să resimtă mândria producerii unor produse de calitate.

 

Mai multe despre filosofia Honda puteți în primul nostru articol, aici.

Plecând de la această filosofie, preocuparea pentru sustenabilitate și grija pentru mediu fac parte dintre principalele preocupări Honda în ceea ce privește planurile pe termen lung. Ca răspuns la schimbările climatice, compania japoneză integrează și coordonează strategiile ecologiste de cele de business. Cu scopul de a reduce pe cât posibil impactul asupra mediului, în 2014 Honda și-a propus ca până în 2020 să reducă cu 30% emisiile de CO2 față de cifrele înregistrate în 2000, ajungând la jumătate din această cantitate până în 2050.  

Cum are de gând Honda să realizeze aceste lucruri? Știm că sunteți curioși așa că vă povestim despre câteva acțiuni.

 

Inițiative Honda

 

  1. Înlocuirea transportului rutier cu cel feroviar sau maritim

Pentru transportarea automobilelor în India, Honda renunță la tiruri în favoarea trenului. În 2016 au început testele și pentru folosirea navelor interne, măsură care se așteaptă să reducă cu 56% emisiile de CO2 față de metodele convenționale.

Pe continentul american, se face treptat trecerea la folosirea unor tiruri pe bază de de gaz natural. În 2017 au fost introduse în circuit 19 tiruri de acest tip, reducând emisiile de CO2 cu 100 de tone/an. Recent, Honda a început să folosească aceste tiruri pentru a transporta automobilele până la calea ferată, de unde acestea își pot urma parcursul într-un mod mai ecologic.

 

Honda, în permanentă căutare de soluții sustenabile și eco-friendly

Honda, în permanentă căutare de soluții sustenabile și eco-friendly

 

  1. Îmbunătățirea sistemului de ambalare

La fel ca reducerea emisiilor de CO2, deșeurile create de ambalaje reprezintă o sursă importantă de poluare. Pentru a face față acestei provocări, Honda a înlocuit ambalajele de carton și metal cu recipiente din plastic reutilizabile. Această inițiativă a început în Europa și este în curs de implementare și în America de Nord.

 

Tipuri de ambalaj

Transformarea tipurilor de ambalaj

 

  1. Educarea noii generații

Poate cea mai importantă acțiune întreprinsă de Honda este investirea în programe de educare și informare a tinerilor în ceea ce privește amenințările ce planează asupra planetei noastre. Desfășurate în școlile primare din jurul punctelor de lucru Honda din Japonia, programele derulate poartă numele de Nature Wagoon și Dream Hands. Ambele presupun conștientizarea importanței pe care trebuie să o acordăm materialelor din natura pe care le folosim. În anul financiar 2017, aceste 2 programe au fost ținute de 465 ori, fiind implicați aproximativ 20.000 elevi și 4.500 voluntari.

O acțiune apreciată a fost și campania One Honda.One tree desfășurată în Canada. Pentru a susține eforturile de reîmpădurire din zona Ontario, în ultimii 11 ani Honda s-a angajat să planteze câte un copac pentru fiecare mașină electrică sau ATM personal vândut între 1 aprilie și 31 iulie ale fiecărui an. Doar în anul financiar 2017 au fost plantați 21.000 de copaci, numărul total al acestora pentru cei 11 ani ajungând la 140.000.

One Honda. One tree - Canada

One Honda. One tree – Canada

 

În acest moment, Honda desfășoară activități sociale și de mediu în toate cele 6 regiuni georgrafice ale companiei, având scopul de a aduce bucuria oamenilor din întreaga lume și a deveni o companie pe care societatea să și-o dorească. Honda face de asemenea eforturi pentru a susține inițiativele locale care au ca scop protejarea mediului și creșterea sustenabilității.

 

Surse:

http://world.honda.com/sustainability/report/pdf/2017/Honda-SR-2017-en-024-042.pdf

http://world.honda.com/sustainability/

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top