Descoperă România cu Honda CR-V Hybrid

Am redescoperit plăcerea de a conduce cu Honda CR-V Hybrid!

SUV-ul emblematic de la Honda, rafinat de-a lungul timpului, este unul dintre cele mai căutate automobile când vine vorba de mașina familiei. Este spațios, sigur și surprinde prin consumul redus. L-am luat la o plimbare la drum lung, în care am fost atenți la conduita sa pe șosea și nu numai! Șoferule, ai legătura!

Am ales să petrecem ultimul weekend de toamnă la munte, așa că am pus pe GPS Amfiteatrul Transilvania. Și am mers pe ruta București – Cheile Dâmbovicioarei – Șirnea – Amfiteatrul Transilvania – București. A fost o adevărată escapadă pe drumurile din România cu Honda CR-V e:HEV, venind direct din Japonia!

Am parcurs, în total, peste 450 de kilometri la volanul lui CR-V Hybrid, în echiparea de top EXECUTIVE.

 

București – Cheile Dâmbovicioarei.

Am părăsit aglomerația din Capitală fără niciun regret și am pornit pe A1. Head-Up display-ul s-a dovedit a fi extrem de util, pentru că am putut filtra informațiile mult mai ușor. Un mare plus merge spre afișarea semnelor de circulație din zonele pe care le-am traversat, ceea ce ne-a ajutat să rămânem în limitele vitezei legale.

De asemenea, drumul pe autostradă este și despre confort, așa că am activat Cruise Control-ul adaptiv. CR-V Hybrid a pus la înaintare încă o pereche de ochi, pentru a transforma călătoria într-una sigură și plăcută.

Componenta esențială pentru orice automobil este motorul. Câți cai are? E întrebarea pe care o primim cel mai des. 184 CP dau startul întrecerii sub capotă, iar motorul e susținut de un cuplu de 315 Nm.

Te întrebi ce este e:HEV din denumirea motorizării? Ei bine, așa se numește ansamblul tehnologic hibrid, combinând motorul convențional de 2.0L cu un generator și un motor electric propulsor. Rezultatul? Călătorii mai eficiente, plus silențiozitate!

Practic, CR-V Hybrid funcționează în majoritatea timpului precum un vehicul electric din punct de vedere tehnic, deoarece roțile sunt alimentate majoritar de un mecanism electric.

Accelerația este liniară, datorită transmisiei automate E-CVT, întreg procesul fiind legat printr-o unică treaptă, care facilitează schimbul rotațiilor motorului. Asta înseamnă că vei avea parte de drumuri mai line.

Compactă, elegantă și super responsive, navigația CR-V-ului este mai mult decât suficientă pentru urmărirea traseului de către pasageri. Un alt avantaj al Head-up Display-ului este că cel din spatele volanului nu mai este nevoit să-și ia privirea de la drum și trafic.

După ce ne-am împrietenit și mai mult cu partenerul de drum, am încercat și cele trei moduri de conducere. Am început cu Sport, care s-a dovedit foarte util în depășirile pe care le-am făcut. Însă, după câteva sprinturi, ne-am dat seama că CR-V-ul este un vehicul care te determină să-ți modifici stilul de condus într-unul de tip cruising. Denivelările nici nu le-am simțit, pentru că am plutit, la propriu, peste ele datorită suspensiei excelente. Apoi, modurile ECON și EV au fost cele predominante pe întreaga aventură.

După aproximativ 200 de km și trei opriri, ultimii kilometri rămași până la cazare i-am parcurs pe fundalul unui peisaj spectaculos.

Drumul care izvorăște dintre pereții stâncoși și te învăluie de la intrarea în Chei și până la ieșirea din acestea, este o adevărată experiență vizuală. Norocoși au fost mai ales pasagerii din spate, care pe lângă confortul banchetei îmbrăcate în piele naturală și al spațiului generos, au putut admira spectacolul sculpturilor naturii pe tot parcursul rutei datorită trapei panoramice din dotarea EXECUTIVE.

Cheile Dâmbovicioarei – Șirnea.

Urmând principiul „cine se trezește de dimineață departe ajunge”, o luăm din loc, pornind de-a lungul coastei Meridionale a Carpaților. Poate că nu știi, însă Honda CR-V îți oferă și oportunități total neașteptate în escapadele tale. În mica noastră incursiune, la o răscruce a muntelui, pădurii și a unui drum forestier, ne oprim să ne bucurăm de peisajele de basm.

La scurt timp, un domn se oprește lângă noi și coboară din autovehiculul său pentru a-l admira pe al nostru. Răspundem la întrebările acestuia despre CR-V, iar persoana în cauză se oferă să ne arate, drept răsplată, un tablou al naturii unic în zonă, de pe terenul său privat. „Epicentrul zonei” e botezat acel loc, după spusele proprietarului, întrucât din punctul respectiv se poate admira o bună parte din crestele Carpaților Meridionali.

Zis și făcut. Pornim pe drumul forestier către terenul respectiv, prilej în care ne putem lăuda și cu capabilitățile off-road de care a dat dovadă hibridul nostru roșu. Real Time AWD cu Intelligent Control System este ansamblul ce determină calitatea off-road: datorită abilității de ajustare a trenului de rulare, distribuie automat până la 60% din putere către puntea spate în funcție de tipul terenului pe care trebuie să-l abordezi.

Șirnea – Amfiteatrul Transilvania.

Am coborât din „epicentrul zonei” fără vreo problemă datorită gărzii la sol de 20 cm, după care ne despărțim de pasagerul „clandestin”, mulțumindu-i pentru experiența unică. Am continuat traseul către Amfiteatrul Transilvania, iar în scurt timp am ieșit către E574, drumul către „civilizație”. La câțiva kilometri, ne-am lovit de traficul caracteristic.

Pentru majoritatea, statul în trafic este groaznic, fiind una dintre neplăcerile lumii moderne. Însă, aici intervin avantajele unui autovehicul nou, modern, echipat și dotat. Doar în astfel de momente, realizezi utilitatea tuturor opțiunilor din echiparea vehiculului.

Îți amintești de Cruise Control-ul adaptiv? S-a dovedit a fi extraordinar de util, fiabil și precis. După ce am setat sistemul la distanța și viteza dorite, tot ce a mai rămas de făcut a fost să deschidem plafonul panoramic și să ne bucurăm de sistemul multimedia cu volumul la maxim!

Într-un final, după traversarea traficului în cel mai mare confort pe care-l poți avea într-o Honda CR-V, am reușit să ajungem la destinație pe un alt drum forestier, unde capabilitățile de off-road au jucat dubla a doua.

Amfiteatrul Transilvania – București.

Drumul către casă este întotdeauna lung și obositor, iar adesea, pasagerii pot chiar să adoarmă. În cazul de față au avut toate motivele, după un traseu plin de aventură și un aer tare de munte. În astfel de momente, Head-Up Display-ul și restul sistemelor de siguranță amplifică atenția șoferului asupra traficului pentru a ajunge cu bine acasă. Honda facilitează și susține responsabilitatea celui din spatele volanului și celor dragi care călătoresc alături.

Concluzii? S-a votat în unanimitate că a fost una dintre cele mai distractive și mai palpitante excursii pe care le-am avut, unde toată lumea s-a bucurat de ce a avut de oferit CR-V-ul. Mai ales că, după un traseu care a abordat diverse tipuri de carosabil, am avut un consum mixt de 7,3L/100km, ferice buzunarului!

Te așteptăm într-unul dintre showroom-urile noastre pentru a afla povestea din spatele lui CR-V Hybrid și pentru a-ți crea propriile experiențe, începând cu un test drive memorabil.

📌 Șos. de Centură 57, Chiajna.

📌 Bd. T. Vladimirescu 29A, Sector 5.

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top