Două roți, două lumi: puterea unui vis împlinit
- 02.07.2023
- Honda Moto
- Posted by Asko Group
- 13 Comments
Într-o poveste fascinantă despre perseverență și pasiune, am avut ocazia să discutăm cu Alami Baha, cel care și-a transformat hobby-ul într-o carieră de succes în domeniul reparării motocicletelor.
Pasiunea nu sare departe de familie
Prima dragoste nu se uită niciodată! Iar în cazul lui Moto Doc, cum îi spun clienții, povestea a început la doar 7 ani, când în ochii lui se întrezărea ardoarea explorării pe două roți. Nu era suficient să-i fie pasager tatălui său care s-a tot opus să-i administreze doza moto în sânge de la o vârstă fragedă. Într-o seară, insistențele lui Alami au fost auzite și i-a fost permis să plece supravegheat cu motorul pe teren off road, membrii familiei fiind convinși că nu o să reușească nici să-l pornească. Adevărul a fost contrar aparențelor, iar dorința arzătoare de a se implica activ în lumea moto i-au dat aripi.
De fiecare dată când tatăl lui avea o portiță în program, cei doi cucereau o nouă destinație din inima Ierusalimului vechi. Casa părintească, situată la baza Muntelui Măslinilor, i-a oferit o copilărie plină de adrenalină pe teren off road. La scurt timp distanță, urma să-și înțeleagă chemarea. Tatăl său, pasionat moto și tipicar convins, era dificil de indus în eroare de un puști a cărui pasiune creștea pe zi ce trece. Când alții băteau mingea, Alami muncea să strângă bani pentru prima sa motocicletă. 500$ sau mai bine zis un job de o vară, i-au adus lui Alami prima Honda, un CB500. A asistat activ la readucerea ei la viață în service-ul unchiului său și a așteptat cu nerăbdare momentul cand a putut să o piloteze de unul singur.
Un adolescent cu un program extrem de disciplinat avea să fie un viitor expert al lumii moto. Înainte și după școală făcea înot de performanță, baschet și lupte. Avea o gașcă de motocicliști în Ierusalim, toți obsedați ca partenerii lor pe două roți să arate bine. Stătea cu zilele în service-uri, fiind pasionat de dexteritatea mecanicilor, iar curând a început să se întreținută din reparații de motociclete, atât în grupul lui de prieteni, cât și în exteriorul acestuia.
Visul se mută în România: dinți sau motoare
La 22 de ani părăsea locul pe care îl numea acasă pentru destinația București, unde a studiat medicină dentară. În timpul facultății avea un garaj închiriat alături de mai mulți motocicliști, la parterul unei vile vechi din centrul Capitalei. Un loc de suflet, unde după o plimbare lungă cu motocicleta prin oraș la prima întâlnire, a adus-o pe cea care urma să-i fie soție. La scurt timp după ce s-au cunoscut, ea i-a împărtășit și dragostea pentru motociclete, așa că a obținut permisul moto. Povestea lor pe două roți a demarat la foc continuu, chiar și când asfaltul nu era uscat.
Compromisul acelei cariere de succes avea să-i schimbe viitorul la 180 de grade. Proaspăt ieșit de pe băncile facultății, trebuia să facă o alegere. Drumul spre Ierusalim nu era opțiune din cauza războiului, chiar dacă acasă avea deschiderea spre a profesa în domeniul medical. A rămas în București, a ales să investească în el și să devină cel mai bun în ceea ce urma să facă. Mai exact, să folosească grija și dexteritatea unui dentist, dar pentru a face oamenii să zâmbească din alte motive.
Din banii munciți cumpăra cărți de pe eBay pe care le devora noaptea. Pe atunci, lua notițe despre cuplurile de strângere și uzuri. În 2016 s-a hotărât să se specializeze pe Honda, prietenul lui bun lucrând în service-ul de mașini al brandului. După jumătate de an, divizia moto urma să rămână fără mecanic și cu revizii pe care nu avea cine să le facă. Alami a acceptat un job part-time pentru care a vrut să facă toate cursurile de specializare Honda.
Dragostea pentru motoare, o moștenire fără leac
Copiii lui Alami, Hani și Ayan, au crescut printre motoare. Mama lor era însărcinată când Alami avea de făcut unele dintre cele mai complicate intervenții tehnice. Cei mici erau calmați și nu adormeau cu cântec de leagăn, ci pe fundalul turațiilor. Ajuns în pielea tatălui lui, Alami nu a vrut să le perpetueze pasiunea sa, fiind conștient că este un sport periculos. Însă dorința băieților este în sânge. Recunosc aproape toate modelele Honda, iar istoricul lor pe Youtube și machetele de jucărie sunt din aceeași poveste. Cu toate acestea, Alami nu și-a putut ține băieții departe de motoare. Prima dată le-a cumpărat un mini ATV pentru a se obișnui cu sunetul și accelerația, iar acum, au pocket bike-urile lor personalizate Honda.
Alami se caracterizează drept: pretențios, ambițios și curajos, calități care se transpun în activitatea sa profesională. Dintre cele cinci motociclete pe care le are, preferata sa este un power cruiser, o Honda VTX 1800 din 2008, după care a râvnit mult timp până să și-o permită. Este cap de linie, o ediție aniversară și, totodată, pentru el primul VTX pe care s-a urcat în viață. Era abandonată în subsolul unui bloc, iar aducerea ei la viață a fost mult timp principalul lui scop.
Când visele prind putere. Bun venit la Honda!
Moto Doc s-a îndrăgostit treptat de universul Honda. Spune că s-a regăsit în principiile lui Soichiro Honda, cel care a pus temeliile unui brand puternic pe vremea când erau fabricate doar piese pentru mașini. Vizita multe service-uri când era copil, fiind fascinat de atenția la detalii pe care o aveau mecanicii. Într-adevăr, tehnologia a evoluat, dar pe atunci, mecanicii făceau semne creionate pe micile imperfecțiuni pe care nici măcar el nu le vedea.
Alami și-a dorit să devină Moto Doc, deși drumul până la destinația finală a avut multe viraje și nu a fost mereu asfaltat, s-a ambiționat să învețe singur¸ chiar dacă multă vreme reparațiile nu i-au adus satisfacții financiare. A urmat toate cursurile Honda de specialitate, care l-au transformat în primul tehnician moto autorizat Honda Trading Romania. Calitatea lucrărilor a atins cote maxime de-a lungul timpului, iar acest lucru s-a dovedit datorită sutelor de clienți fericiți.
Cel mai nou service Honda la momentul potrivit
Deși a avut mai multe oferte din partea dealerilor din piață, a ales Asko Group deoarece a rezonat cu misiunea și principiile companiei noastre, dar a mizat și pe experiența acumulată în ani de tehnicienii Honda din grup. Colaborarea reprezintă și proiectul lui de suflet, iar primele patru luni de activitate au arătat bine prin zecilor de clienți mulțumiți lunar. De asemenea, susține că atmosfera relaxantă și transparentă din cadrul Asko Group este incomparabilă.
Un tehnician bun trebuie să dea dovadă de multă seriozitate și atenție la detalii. Din acest motiv, procesul de selecție nu a fost unul ușor. Unul dintre colegii lui Alami, pe lângă faptul că este tehnician, este și sculptor. Practic, mâinile lui sunt deja un instrument, dar ca să fie angajat a concurat cu alți 15 candidați.
Empatia primează într-un domeniu riguros precum lumea reparațiilor moto, unde nu toată lumea se informează din surse sigure. Iar Moto Doc mizează pe perfecționarea ucenicilor lui, tineri pasionați până în cel mai mic detaliu. Susține că sunt atât de modești, încât afirmă că nu cunosc nimic, chiar dacă ei știu poate la fel de multe precum un tehnician din alte service-uri. Alami conduce o echipă închegată a cărei deviză este:
„Este inacceptabil să pui viața unui motociclist în mâinile unui om fără experiență.”
Toți tehnicienii service-ului Honda Moto By Asko Group urmează cursuri de specializare Honda, iar ucenicii sunt la școala de meserii în paralel. Responsabilitatea cea mai mare este în mâinile lui. Nicio unitate nu este coborâtă de pe elevator până nu are avizul său. La Honda, cel mai mult îi place să îmbunătățească constant unitățile comercializate. Îi face o deosebită plăcere să lucreze pe motociclete nipone deoarece au fost proiectate să ofere acces la ansambluri și piese pentru posibile reparații sau modificări.
Motocicleta: ai grijă de ea și ea va avea grijă de tine
Alegerea unui service autorizat Honda este vitală. De ce? Datorită calității programului de mentenanță, accesului la informație direct de la sursă, pieselor originale și procedurilor avizate. Avantajul unei echipe formate din experți face diferența, iar piesele livrate prin dealer ajung cel mai rapid pentru intervențiile programate. Totodată, clientul are siguranța transparenței maxime. Poate asista live la reparații și revizii, având garanția că lucrările s-au făcut corespunzător.
„Eu înțeleg ce înseamnă motocicleta și ce înseamnă grija clientului pentru ea. Tot timpul mă pun în pielea lor.
Nu-i pot judeca niciodată, ar însemna să mă judec pe mine.”
Dacă ar putea da timpul înapoi la 18 ani, ar vrea să dețină autoconservarea de acum. Nu și-a neglijat niciodată motocicletele, dar un simplu Checklist înainte de fiecare plecare face diferența. Astfel, Alami le recomandă tuturor posesorilor moto să-și verifice măcar vizual motocicleta, să observe nivelul uleiului și antigelului sau posibile scurgeri, starea cauciucurilor, lanțul, presiunea din roți, nivelul de ulei la fiecare ieșire sau dacă fumul evacuat este excesiv.
Un alt sfat simplu, dar vital, ține de igiena motocicletei. Dacă discurile nu sunt curate, eficiența de frânare scade, iar dacă lanțul nu este întreținut se deteriorează mult mai repede. O altă recomandare este realizarea reviziilor la 12 luni sau la atingerea numărului de kilometri recomandați de producător per model.
Alami susține că informația este putere, iar informațiile corecte asigură întreținerea corectă. Și tot în acest sens, îi sfătuiește pe toți pasionații moto să urmeze cel puțin un curs de perfecționare, unul de întreținere și altul de prim ajutor. Încurajează toți piloții moto să trieze informația de pe forumurile comunității în privința intervențiilor la motoare. I-au trecut prin mâini multe unități desfăcute de posesori și aduse la service în momentul în care s-au împotmolit. Nu este împăcat cu ideea ca oamenii să-și pună viața în pericol, mai ales prin realizarea la domiciliu a intervențiilor la sistemul de frânare.
Ieșind dintr-o notă protocolară, Alami a văzut multe la viața lui, dar una dintre cele mai grave și întâlnite greșeli făcute de motocicliști este intervenția asupra sistemelor de direcție și frânare. În consecință, lipsa de informații duce la greșeli de cantitate și amplasare, fie că vorbim despre cauciucuri puse invers, roți necentrate, rulmenți de furcă prea strânși, lanțuri prea extinse sau întinse, alegerea vâscozității, respectiv cantității greșite ale uleiului și așa mai departe.
Sperăm ca pasiunea și experiența lui Alami să te convingă de importanța întreținerii ca la carte a partenerului pe două roți sau de ce nu, să te molipsească cu visul! Dacă vrei să îi faci o vizită lui Moto Doc, îl găsești la Service-ul Honda Moto by Asko Group, din Șoseaua de Centură 57, Chiajna, Ilfov. Te poți programa online în formularul din site, prin apel telefonic la numărul 0752.762.662 sau prin email la adresa servicemoto@asko.ro!
Dacă prezinți simptome similare și ești gata să îți vezi visul pe două roți, te așteptăm la Showroom-ul Honda Moto by Asko Group, situat pe Bd. Iancu de Hunedoara 48, Sector 1. Te așteaptă o gamă largă de motociclete Honda, dar și echipamente, căști și accesorii. Poți programa o vizită și un test ride dacă te înscri în formular, dacă apelezi numărul 0744.996.686 sau ne scri pe adresa vanzarimoto@asko.ro.
13 Comments
Nu există cuvinte în dicționar pe care să le pot folosi pentru a exprima cât PROUD mă face să mă simt succesul tău.
E meritul tau, un om Rar întâlnit si remarcabil in tot ce iti propui,esti Unic!
Felicitări Alami!
Un om deosebit, un profesionist adevarat! Se vede atunci cand cineva face un lucru cu si din pasiune. Recomand cu toata increderea si imi pare rau ca nu l-am cunoscut mai devreme.
Felicitari si mult succes!
L-am cunoscut pe acest om deosebit acum o lună, pot confirma 100% datele acestui articol, jos pălăria și ne bucurăm că putem servisa motocicletele în astfel de locația și cu astfel de oameni deosebiți.
Pe Alami l-am cunoscut la Calarasi la un eveniment moto acum un an unde am sfarsit in a petrece cateva ore agreabile si asa am aflat de existenta AKSO Grup. Acum o luna am cumparat o Africana de la ei si am si legat o prietenie grozava cu Alami.
Merci bro! 💪